Thursday, February 15, 2018

MR 1718 APD - PROJECTE DE CENTRE - CREU ROJA. Sessió d'unificació de criteris.



Preliminars: Al llarg de les ultimes sessions de disseny d’activitats han anat sortint idees de cada grup classe per separat que requereixen el coneixement i consens dels dos grups classe per portar-se a la pràctica.

Titol: Com montem la biblioteca i les sessions!
Destinataris: els dos grup classe. Lloc: Biblioteca de Centre.

Objectius:

- Familiaritzar-se amb l’espai físic de la Biblioteca de centre i els seus recursos materials.
- Posar en pràctica diferents distribucions de taules i cadires, plafons informatius, posters… segons siguin les activitats proposades i els seus objectius.
- Recordar els tres objectius generals de qualsevol taller d’activació cognitiva,
- Acordar una estructura de taller similar per totes les sessions que doni seguretat als usuaris,
- Acordar possibles activitats -transversals i de cloenda.
- Acordar si és necessari decorar la biblioteca i amb quins materials,
- Acordar les sessions de retorn del grup que ha implementat al grup classe següent,

Desenvolupament:

Els tres objectius generals de qualsevol taller d’activació cognitiva:

1……………………………………………………………………………………………………………..
2……………………………………………………………………………………………………………..
3……………………………………………………………………………………………………………..

Possible estructura de taller similar per a totes les sessions i alternatives:

a. 10m. Salutació i orientació espacial i temporal a………………………………………….
b. 10m psicomotricitat grossa, relaxació, b………………………………………….
c. 30m primera activitat c…………………………………………..
d. 30m segona activitat d…………………………………………..
e. 10m deures, acomiadament e …………………………………………..

Possibles activitats transversals -que heu anat suggerint vosaltres.

- necessitem un arxivador de fundes de plàstic per posar una fitxa de cada usuari amb la seva informació bàsica que es vagi actualitzant, qui dissenya les fitxes? ………………………………………………………………………...
- cal fer fotografies de totes les activitats de manera que a la sessió de cloenda es puguin projectar un video.
- aquestes fotografie d’activitats es podrien posar a la fitxa corresponent de la sessió al blog de classe si des de la Creu Roja ens donen permís,
- tambe si ens dona permís la Creu Roja, caldria fer fotos dels usuaris per fer servir al taller,
- demanar fotografies personals per treballar la reminiscencia sobre infància, joventut, maduresa, familia, feina…
- demanar als usuaris que ens tornin les fitxes que vagin fent per arxivar-les,
- demanar als usuaris dibuixos dels seus nets,
- cap a la sessió 6, considerar la possibilitat de fer una enquadernació grupal o individual amb el material de cada usuari que hem anat guardant a l’arxivador,
- assistir tothom a la sessió de cloenda,
………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………….

Necessitem decorar la biblioteca? ……………………………………………………………………………………….

Rotulacions, TALLE R D’ACTIVACIÓ COGNITIVA - una altre nom més motivador?
BIBLIOTECA DE L’IES MONTSERRAT ROIG. APD. Qui els fa? …………………………………………………….
Plafons: ORIENTACIO A LA REALITAT Qui els fa? …………………………………………………………………….
CALENDARI, NOMBRE DE SESSIONS, GRUP QUE DINAMITZA
USUARIS PARTICIPANTS, Qui els fa? ………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………..

Com distribuim taules i cadires a la biblioteca? Dibuixa un petit croquis de cada distribució.

Per la presentació i salutació inicial i volem que tot el grup estigui junt.
Per quins altres objectius pot convenir aquesta distribució?

………………………………………………………...
………………………………………………………...



Per dividir la classe en dos grups.
Per quins objectius pot servir aquesta distribució?

………………………………………………………..
………………………………………………………..



Per dividir la classe en tres grups.
Per quins objectius pot servir aquesta distribució?

………………………………………………………..
………………………………………………………..



Per dividir la classe en quatre grups.
Per quins objectius pot servir aquesta distribució?

……………………………………………………….
……………………………………………………….




Per fer un cercle,
Per quins objectius pot servir aquesta distribució?

………………………………………………………
………………………………………………………


Per la cloenda -serem al voltant de 50 persones.





Sessions de retorn:
els grups de 2B vindran els dimecres a les 18:00 h a 2A per fer el retorn,
els grups de 2A vindran el dijous a les 15:15h a 2B quinze minuts,

Avaluació/Conclusions

Marca amb un tic o amb rotulador tots els acords als que hem arribat i/o senyala de nous:

……………………………………………………………………………………………………………………………...
……………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………………….



SESSIO D'UNIFICACIO DE CRITERIS 2A I 2B APD

 - DIJOUS 15 DE FEBRER DE 2018 


ACORDS PRESOS 

Reunits els dos grups, aquests són els acords més importants que s'han pres i comunicat a totes les parts implicades:

1. els deu grups tractaran de fer servir una estructura de taller similar que doni seguretat als usuaris/es:

A. 10m de salutació, presentació i orientació espacial-temporal amb ajut del plafo que farem per aquest proposit,
B. 10m de psicomotricitat grossa, relaxació
C. 30m primera activitat
D. 30m segona activitat
E. 10m deures, acomiadament,

2. els deu grups faran fotos dels seus respectius tallers i les penjaran al blog de classe de manera que per una banda, els ajudi a fer el traspas d'informacio d'un grup a l'altre, i d'altra banda, l'ultim grup que dinamitza la cloenda, pot anar agafant les fotos que cregui mes addients per fer un video d'acomiadament, sessió a la qual hi aniran tots i totes les alumnes participants.

3els deu grups aniran recullint les activitats de cada usuari/a i les arxivaran de forma que cap a la sisena sessió els alumnes decidiran:

a. en el cas que la psicomotricitat fina de la majoria dels usuaris/es ho permeti, els alumnes dinamitzaran l'enquadernació d'un llibre amb aquest material,
que es quedin els mateixos usuaris/es, o la Creu Roja, o l'Institut Montserrat Roig, o la Biblioteca Central,

b. en cas contrari, els alumnes simplement tornaran aquestes activitats als usuaris,

4. Els alumnes dissenyaran un plafó d'orientació per decorar la biblioteca amb els mesos de febrer, març, abril i maig; un plafó que identifiqui els usuaris/es, ròtuls que identifiquin el taller d'activació cognitiva, penjols amb els seus propis noms, etc...

5. els alumnes es faran fotografies per grups i les penjaran a la fitxa propia, s'imprimiran i es posaran al plafó d'orientació per facilitar la continuitat del taller amb els usuaris/es i facilitar les presentacions.

En aquesta direcció, trobareu el cronograma actualitzat de les sessions que hem anat fent fins ara, i trobareu tambe enllaços a les fitxes d'activitats que els alumnes han disenyat fins ara i que han d'anar actualitzant amb els retorns de tots els grups,





No comments:

Post a Comment