Tuesday, February 27, 2018

MR 1718 APD 2A MP4 UF4 NF14 Entrenament en HHSS




Titol: Parlem-ne!

Destinataris: grup classe de 2A APD 

Objectius:

- Consolidar continguts de MP9 Destreses socials i MP4. Suport Psicosocial amb una metodologia activa i participativa,

- Treballar les habilitats socials avançades en relació a les exposicions orals,

- Estimular la creativitat a l’hora d’explicar continguts,

- Proporcionar un ambient de confiança per l’activitat,

- Avaluar les intervencions orals en termes de:

Explicacions verbals, Llenguatge paraverbal, cinesia, interaccions i creativitat


Desenvolupament:

Dimarts 27 de febrer. Repartiment de les assignacions individuals.
Resum de cada assignació, inventar una anècdota que estigui relacionada amb els continguts,

Explicar l’anècdota i relacionar-la amb els continguts resumits.
Incloure com a màxim 4 frases al blog de classe – i quatre imatges- que serveixin com a referent a l’hora d’explicar els continguts -de manera que tothom tingui les mateixes condicions.



Dimecres 28 febrer – 14.1 En que consisteix l’entrenament en HHSS? I 4.1.1. pg. 255 – Candela







Dimecres 28 febrer – pg. 256. Dificultat per interferencia en HHSS. - Tania









Dimecres 28 febrer – pg. 257. Entrenament individual i en grup - Jenny









Dimarts 6 març – pg. 258. 14.2. Tecniques d’entrenament - 14.3 La retroalimentacio – Izani









Dimarts 6 març – pg. 259. 14.2.2. L’empatia. I pg. 260. 14.2.3. L’escolta activa. Ana Lopez A









Dimarts 6 març – pg. 260 «Com hem d’escoltar» mes 14.2.4 – Luis









Dimecres 7 març – pg. 262 Estrategies per ser assertius i Doc. 14.1 – Gabriel









Dimecres 7 març – pg. 263 14.2.5 el Role-Playing – Marta Blazquez

Consisteix a simular, mitjançant una representació, una situación de la vida real.

Eina útil per analitzar i autoanalitzar erros de comunicación i exercitar les habilitats socials.

El seu funcionament és triar una situación i asignar papers a diferents persones.

Les persones que no participin en la simulació assistiran el paper d'observadors.


Resultado de imagen de role playing
Imatge de role playing






Dimecres 7 març – pg. 264. 14.3. Disseny d’un programa d’entrenament. - Adrian


El disseny d'aquest programa s'aplica principalment per l'entrenament de les habilitats socials.

Aquest entrenament només s'utilitzarà si la persona ho accepta.

Podriem observar l'entrenament de les habilitats socials utilitzant tècniques cognitives i de modificació de conducta.

Hi han 2 apartats dins d'aquest disseny: la definició del problema i la identificació de solucions.





Dimarts 13 març – pg. 265, Brais









Dimarts 13 març – pg. 266. 14.4. Entrenament en HHSS en col.lectius especifics – Oumaima








Dimarts 13 març – pg. 267 14.4.2 Entrenament en persones amb discapacitat i pg. 268. 14.4.3 – Nerea









Dimarts 20 març – pg. 269. 14.5 Recursos que afavoreixen les relacions socials – Anna Lopez R









Dimarts 20 març – pg. 270. Noves maneres de comunicar-se - Angela









Dimarts 20 març – pg. 271. 14.5.2 L’associonisme en col.lectius especifics. - Judith

- L'objectiu de les asociaciones és promoure els drets dels seus socis i millorar la qualitat de vida, també la de les seves families.
- Es desenvolupa en àrees diverses.
- En cas de families, són llocs de referència.
- És un punt de trobada, així ofereix l'oportunitat de conèixer. 









Dimecres 21 març – pg. 272 Doc. 14.5 i 14.5.3 Espais per promoure les relacions socials – Lara










Dimecres 21 març – pg. 273 Ainhoa

EN UN CENTRE RESIDENCIAL O UNITAT CONVIVENCIAL

Creació i distribució dels espais del centre

Organitzar els espais a partir dels recintes ja existents per adaptar-los a les necessitats de les persones.

Adequar la planificació de cara a les activitats i moments en què es duguin a terme.

Incentivar la relació social als diferents nivells.

Ampliar espais i relacions: sortir del centre
Fomentar les relacions socials amb persones externes.









Dimecres 21 març – pg. 274. 14.5.4 Recursos d’acompanyament. - Jade










Dimarts 3 abril – pg. 276. 14.6 La resolució de conflictes fins la percepció de perdua de llibertat– Alejandra










Dimarts 3 abril – fins al final - Andrea










Conclusions:
S’han pogut assolir els objectius i en quina mesura?



No comments:

Post a Comment