Friday, January 26, 2018

MR 1718 APD MP4 PROJECTE D'APRENENTATGE-SERVEI AMB LA CREU ROJA DE TERRASSA






Titol: No és tan fàcil com sembla!

Projecte d’aprenentatge-servei d’estimulació cognitiva en col.laboració amb la Creu Roja de Terrassa


Destinataris: els dos grups classe de 2APD i un grup de 15 usuaris majors de 50 anys amb capacitats cognitives no excessivament malmeses.

Lloc i horari: ens trobarem a la Biblioteca del centre al llarg de deu sessions cada dimecres a partir del 21 de febrer de 15:30 a 17:30 h. (usuaris de 16:00 a 17:30). Cada sessió la dinamitzarà un grup diferent de quatre o cinc alumnes.

Objectius:


- Consolidar un Projecte d’aprenentatge-servei com a Projecte de Centre que tingui continuitat els anys següents amb totes les avantatges que aquesta continuitat comporta, és a dir, acumulació d’experiència, millora de les activitats, major projecció social de l’Institut Montserrat Roig, millor servei de la Creu Roja, major benestar dels usuaris i millora de la formació pràctica dels nostres alumnes.

- Proporcionar un marc real als nostres alumnes per posar en pràctica els Resultats d’Aprenentatges del Mòdul professional de Suport Psicosocial en APD que es puntuaran seguint els Criteris d’Avaluació corresponents.

- Organitzar l'entorn d’intervenció relacionant les necessitats d’autonomia personal de les persones en situació de dependència amb les característiques de l’entorn.

- Aplicar estratègies i tècniques d’animació grupal en la institució analitzant les necessitats de les persones en situació de dependència.

- Realitzar l’acompanyament en les activitats socials relacionant els recursos comunitaris amb les necessitats de les persones en situació de dependència.

- Realitzar el seguiment de les intervencions de suport en l’animació grupal relacionant la informació extreta de diferents fonts amb els instruments i protocols d'avaluació.

- Estimular el voluntariat.


Desenvolupament -i Cronograma.


Dijous 25 gener 2018 Primera entrevista amb Candy Guerrero Rodríguez, Assistenta social de la Creu Roja Terrassa i membres del nostre centre.

Dilluns 29 i Dimecres 31 gener 2018 Comunicar als alumnes la informació bàsica sobre aquest Projecte de Centre.

Dilluns 5 febrer 2018 15:15h a 17:15h. Visita de Candy Guerrero de Creu Roja al grup de 2B APD.

1 hora: Xarrada per part de la convidada,

Dimecres 7 febrer 2018 15:15h a 17:15h. Visita de Candy Guerrero Rodríguez de Creu Roja al grup de 2A APD.

1 hora: Xarrada per part de la convidada,

Dijous 8 febrer 2018 - 2B APD - fitxa de les activitats per grups


Dimarts 13 febrer 2018 2A APD -  fitxa NEM A JUGAR! fitxa de l'activitat per grups

Dijous 15 febrer 2018 2B APD -  fitxa NEM A JUGAR!  -     

                                       SESSIO D'UNIFICACIO DE CRITERIS - . 


Dilluns 19 febrer 2018 - 2B APD - elaboració de material.

Dimarts 20 febrer 2018 - 2A APD - BIBLIOTECA - Elaboració de material - actualitzar fitxa de les activitats per grups.


Dijous 22 febrer 2018 2B APD – TREBALL ESCRIT. - Elaboracio de material 

Dilluns 26 febrer 2018 2B APD - BIBLIOTECA

Dimarts 27 febrer 2018  2A APD - TREBALL ESCRIT - Elaboració de material




1. Defineix el concepte d’aprenentatge-servei
2. Quines són les característiques d’aquest Projecte d’aprenentatge-servei? Parts implicades, lloc i horari de les activitats, quines són les activitats previstes? quina sessió us correspon?

3. Com organitzareu l’esapai de la biblioteca del centre per rebre el col.lectiu de referencia
4. Quines són les característiques físiques, mentals i emocionals del col.lectiu de gent gran i quines estratègies d’animació sociocultural aplicareu així com les activitats que penseu portar a terme?
5. Quines dificultats podeu esperar de la vostra implementació i com ho podriau sol.lucionar?
6. Finalment, una vegada s’ha fet la implementació, feu una valoració de l’experiència i traspasseu la informació obtinguda als vostres companys -encara que ja hagin implementat, tothom ha de fer el seguiment.

Tots els treballs escrits s’ha de lliurar una setmana desprès de l'ultima implementació.


DATES D’IMPLEMENTACIONS


2A. Natalia Diaz, Oumaima Kadara, Brais Dobarro, Jennifer Santander
dijous 22 febrer 15:15 retorn a 2B






2B. Andrea Espigares, Claudia Lopez, Marta Barato, Raquel Serrano, Cintia Aranda
18:00h. retorn al grup de 2A





2A. Izani Guinjoan, Gabriel Guillen, Lara Muñoz, Candela Fernández
18:00h retorn a grup 2B



2B. Sandra Barba, Cristina Arjona, Marta Liebanas, Ana Forte, Hala Triki, Aleix Villa,

18:00h. retorn al grup de 2A







2A. Adria Montes, Lluis Sarrion, Marta Blazquez, Ana Lopez A.
dijous 5 abril 15:15h. retorn a 2B



Sessió 6 - Dimecres 11abril 2018  15:30h. 17:30h. Elaboracióde Roses de Sant Jordi

2B. Mireia Coll, Miguel Angel Del Carpio, Nuria Ruiz, Desiree Sanchez, Sancha Bosoka,

18:00h. retorn al grup de 2A







2A. Alejandra Quezada, Tania Zarazuelo, Anna Lopez, Ainhoa Perez,  Andrea Torres,
dijous 19 abril 15:15 retorn a grup 2B



Entrega de roses pels alumnes de 1er APD en col.laboració amb la Creu Roja de Terrassa.

https://serveicomunitat.blogspot.com.es/2018/04/institut-montserrat-roig-creu-roja-una.html




2B. Aran Ratera, Nerea Verdu, Sara Penha, Valeria Velez, Sergio Prados,
18:00h. retorn al grup de 2A






2A. Jade Sanchez, Nerea Guerrero, Angela Lopez, Judith Martos
dijous 3 maig 15:15h retorn a grup 2B


2B. Kaoutar Taghi, Sara Gutierrez, Khadija Taghi, Sergio Carceller,






Criteris d’avaluació del treball escrit i la implementació:

Se seguiran els mateixos criteris que es fan servir a Modul professional del Credit de Sintesi, en especial, la creativitat a l’hora de dissenyar les dinàmiques sense caure en l’error de la infantilització de les activitats i per altra banda, es valorarà especialment la flexibilitat en l’execució i capacitat de resoldre els problemes que puguin sorgir en la interacció amb els usuaris.


Resultats d’aprenentatge
Criteris d’avaluació
1. Organitza l'entorn d’intervenció relacionant les necessitats socials de les persones en situació de dependència amb les activitats grupals del pla de treball.
1.a. Disposa el mobiliari i els recursos materials en l’espai d’intervenció.
1.b. Respecta les orientacions rebudes, les necessitats i característiques de les persones, els seus costums i gustos, així com les normes de seguretat i higiene en el manteniment dels espais i el mobiliari.
1.c. Decora els espais adaptant-los a les necessitats de la persona en situació de dependència, així com al calendari, a l’entorn cultural i al programa d’activitats de la institució.
1.d. Confecciona els elements de senyalització i simbolització per organitzar els materials i estris d’una aula taller o un domicili.
1.e. Justifica els avantatges d’organitzar l’espai de cara a la millora de la qualitat de vida de les persones en situació de dependència.
1.f. Mostra iniciativa en l’organització de l’espai d’intervenció dins de la institució i del domicili.
1.g. Distingeix entre els conceptes d’oci i temps lliure i analitza la disponibilitat d’aquest temps en persones en situació de dependència.
1.h. Identifica les bases teòriques que sustenten l’educació de l’oci i els agents que la porten a terme.
2. Realitza l’acompanyament en les activitats socials relacionant els recursos comunitaris amb les necessitats de les persones en situació de dependència.
2.a. Obté informació de l’equip interdisciplinari per identificar les necessitats d’acompanyament de la persona en situació de dependència.
2.b. Identifica les activitats d’acompanyament que s’han de fer, tant en una institució com al domicili, respectant els drets de les persones implicades.
2.c. Aplica criteris i estratègies que afavoreixin l’autonomia social de les persones en situació de dependència en les situacions d’acompanyament.
2.d. Adequa l’acompanyament per al gaudiment del lleure i l’accés als recursos comunitaris de les persones en situació de dependència, d’acord amb les seves característiques i interessos personals.
2.e. Realitza l’acompanyament en les activitats de lleure i temps lliure programades.
2.f. Registra el desenvolupament de les activitats d’acompanyament així com les incidències sorgides durant les mateixes.
2.g. Respecta els interessos de les persones en situació de dependència en la realització d’activitats de lleure i de temps lliure.
2.h. Argumenta el respecte a les directrius, orientacions i protocols establerts en les tasques d’acompanyament.
3. Aplica estratègies i tècniques d’animació grupal en la institució analitzant les necessitats de les persones en situació de dependència.

3.a. Defineix les tècniques d’animació per dinamitzar les activitats de lleure de les persones en situació de dependència.
3.b. Descriu les estratègies d’animació i motivació que potenciïn la participació en les activitats que es realitzen en una institució concreta.
3.c. Selecciona recursos específics de lleure adequats a les persones en situació de dependència.
3.d. Analitza els materials de caràcter lúdic adequats als usuaris determinant les seves característiques i les seves utilitats.
3.e. Realitza activitats de lleure i de temps lliure, dins i fora de la institució, tenint en compte les necessitats dels usuaris.
3.f. Col·labora en la realització d’esdeveniments especials dins d’una institució.
3.g. Realitza el manteniment i control dels recursos de lleure i culturals dins de la institució.
3.h. Mostra iniciativa per aportar idees noves i creatives en les activitats d’animació de la institució.
3.i. Justifica el respecte als interessos dels usuaris i els principis d’autodeterminació de la persona dependent a l’hora d’ocupar el seu temps lliure i participar en activitats d’animació de lleure i temps lliure.
3.j. Aplica tècniques de modificació de conducta durant les activitats d’animació grupal.
4. Realitza el seguiment de les intervencions de suport en l’animació grupal relacionant la informació extreta de diferents fonts amb els instruments i protocols d'avaluació.

4.a. Defineix instruments de recollida d’informació per al seu ús en el procés d’avaluació de la intervenció i valoració de la persona en situació de dependència.
4.b. Omple els protocols específics de cada intervenció i del procés d’avaluació, tant al domicili com en la institució.
4.c. Aplica instruments de registre i transmissió de les observacions realitzades en el desenvolupament de les activitats.
4.d. Valora la importància dels processos d’avaluació en el desenvolupament de la seva tasca professional.
4.e. Justifica la importància de la transmissió de la informació a l’equip interdisciplinari.








No comments:

Post a Comment