Monday, November 21, 2016

Dinàmica intercultural- Carolina Martín i Evelyn Parras 2A

Ciutadà/na del món

Resultado de imagen de niños del mundo pdf

El barri que hem decidit realitzar la meva activitat és el de Can Anglada, un barri que sempre ha estat una de les zones de Terrassa amb més dificultats i on hi ha una gran quantitat de persones immigrants, sobretot procedents del Marroc i dels països sud-americans (representen un 37% de la població dins d'aquest barri-Anuari estadístic de Terrasa 2015)




FITXA DE L’ACTIVITAT
DESTINATARIS  nens i nenes de 7 a 10 anys
NÚMERO DE PARTICIPANTS 10 nens i nenes acompanyats d’un adult.
DURADA DE L’ACTIVITAT 1 hora
LLOC DE L’ACTIVITAT biblioteca bd2 – sala polivalent
OBJECTIUS  Conèixer les diferents cultures a través dels contes
MATERIAL Mocador, llibres, pegatines, rotuladors.


DINÀMICA DE LA SESSIÓ
ACREDITACIÓ, ACOLLIDA I PRESENTACIÓ
Primer de tot es cridarà un per un als participants i aniran entrant a la sala per tal de posar el seu nom amb una pegatina i així donar-li importància al infant i que es senti valorat. Quan tots i totes es trobin dins de la sala es farà una petita presentació de la activitat i se’ls preguntarà que saben de les diferents cultures.


LA DESCOBERTA
Després de donar la benvinguda començarem veient un video sobre el conte ‘’Otros niños del mundo’’ per tal de fer una introducció al tema, veure la seva reacció i saber la seva opinió.

Seguidament dividirem el grup en 4 -dues parelles i dos trios- i se’ls assignarà un país a cada grup amb un conte d’aquest país. Hauran de llegir-ho, comprendre’l per desprès llegir-ho a la resta de companys.
Al finalitzar cada conte, es preguntarà si els ha agradat i que els sembla.

Com a cloenda farem un joc jugat en Europa, Àfrica i Amèrica com es la ‘’Gallinita ciega’’ per tal de veure que tenim coses que ens diferencien però també moltes en comú.

LECTURA COMPARTIDA
La rateta presumida- Espanya
Els quatre dracs – Xina
El tigre i la tortuga- Angola
Photopo – Étnia gitana


AVALUACIÓ, COMIAT I PRÉSTEC

Com a fase introductòria farem una pregunta –Què sabeu sobre les diferents cultures?- per tal de veure que saben i fer una introducció.

En la fase de desenvolupament preguntarem si han entès el llibre, resoldre’m dubtes i a través de l’observació agafarem les conductes més destacades.


Per finalitzar, farem una cloenda on tots i totes podran donar la seva opinió i se’ls hi passarà un qüestionari als adults que hagin assistit.

1 comment: