Thursday, October 19, 2017

MR 1718 APD MP4 UF3 NF10 parlar en public


Títol: Parlar en públic
Edat: 16 anys
Objectius:
- Fer servir el vocabulari propi del nf10 sobre Oci i Temps Lliure en persones en situació de dependència,
- Valorar la importància de l’oci de qualitat pel nostre benestar personal i per tant, per altres col.lectius,
- Compartir i dinamitzar activitats d’oci personal amb la resta de companys com a pràctica per a dinàmiques posteriors amb altres grup classe i col.lectius en situació de dependència,
- Millorar la competència d’habilitats socials comunicatives;
- Perdre la por de parlar en públic, augmentant l’autoconfiança i millorant l’expressivitat;
- Cohesionar el grup classe;
Desenvolupament:

- Comentar l’horari personal sobre TEMPS DE TREBALL/ESTUDI i TEMPS DE NO TREBALL, així com el de temps lliure i oci; observar les diferències entre els dies laborals i festius, entre vacances i no vacances així com en moments diferents de la nostra vida.
- Compartir experiències i activitats d’oci passades i recents, (es pot recorrer a la fitxa sobre avaluació 0 del MP)
- Reflexionar sobre la importància de l’oci en nosaltres mateix@s i en altres col.lectius............................... 10 minuts

- Dinamitzar una activitat personal d’oci i temps lliure amb la resta de la classe .......................................... 10-15 minuts


Observador
____________
Presentador
________________________________________________________
total
Comunicació Verbal
Riquesa de Vocabulari 1 2 3 4 5 Vocabulari tècnic 1 2 3 4 5

connectors 1 2 3 4 5 feedback verbal 1 2 3 4 5

Comunicació No-verbal
Parallenguatge
Volum 1 2 3 4 5
to 1 2 3 4 5

fluïdesa (molts silencis, ús excessiu de paraules de farciment, repeticions, quequeig, pronunciacions errònies, omissions, paraules sense sentit) 1 2 3 4 5

claredat 1 2 3 4 5 velocitat/ritme 1 2 3 4 5 pauses 1 2 3 4 5

Cinèsica
El cap (amunt, inclinat, avall) 1 2 3 4 5
Expressió facial 1 2 3 4 5 (alegria sorpresa tristesa por ira rebuig)
Somriure 1 2 3 4 5 mirada 1 2 3 4 5

mans 1 2 3 4 5 palmells 1 2 3 4 5 braços 1 2 3 4 5 cames 1 2 3 4 5
postura 1 2 3 4 5
acostament/retirada 1 2 3 4 5
expansió/contracció 1 2 3 4 5

Feedback no verbal
Capacitat de reacció o adaptació a l’audiència 1 2 3 4 5

TOTAL


Conclusions: Com et sents parlant en públic? És important la predisposició de l’audiència pel presentador?

T’ha ajudat aquesta dinàmica i fitxa per millorar les teves habilitats comunicatives? I per entendre els components de la comunicació no-verbal?
Nom del Presentador

COMUNICACIÓ VERBAL
COMUNICACIÓ NO VERBAL
TOTAL
Presentació personal
Riquesa de vocabulari
conectors






1p
Parallenguatge
Cinésica
Feedback








1p
Volum 1p
To 1p








Fluidesa 1p
Fclaredat 1p
Cap 1p




Exprre. Facial 1p
Mirada 1p
Postura 1p











































































































































































------
EXEMPLE PERSONAL



Indico amb colors el teu TEMPS DE TREBALL/escola (blau), i TEMPS DE NO TREBALL, Activitats obligatòries, tasques domèstiques, desplaçaments, compres bàsiques, hàbits d’higiene, obligacions socials, necessitats físiques... (vermell), temps lliure (taronja) i OCI (groc).


Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres Dissabte Diumenge
8am a 15:15 h


preparar classes
corregir proves




Preparar classes
corregir proves


COMPRES TASQUES DOMESTIQUES








DINAR AMB FAMILIA DINAR AMB FAMILIA
14:15 a 21:35 h
15:15 a 21:35 h


JORNADA LABORAL




















JORNADA
LABORAL




JORNADA
LABORAL




JORNADA
LABORAL
15:15 a 18:15


JORNADA
LABORAL




NADAR


SQUASH


PASSEJAR


CINE


TEATRE
Preparar classes
corregir proves


NADAR


SQUASH


PASSEJAR


CINE


TEATRE
21:35 a 22:30 h
caminar a casa
higiene personal


caminar a casa
higiene personal


caminar a casa
higiene personal


caminar a casa
higiene personal




LLEGIR – PEL.LIS LLEGIR – PEL.LIS LLEGIR – PEL.LIS LLEGIR – PEL.LIS





22:30 a 8h


DORMIR




















DORMIR




DORMIR




DORMIR




DORMIR




DORMIR




DORMIR















1. Comentar aquesta gráfica sobre oci personal

2. Comparar-la amb la gràfica que hagués dibuixat un treballador 
d'una generació anterior -el meu pare per exemple- per il.lustrar el fet de què l'extensió de l'oci a totes les classes socials ha estat un fenòmen recent a l'igual que l'estat del benestar.

3. De vegades, podem trobar satisfaccio en el nos
tre temps de treball fins al punt d'obtenir tanta satisfacció personal com al nostre oci personal.

4. Una part del meu oci personal el coparteixo amb la familia, la meva preocupació sobre aquest punt.
L'altra part és realment oci personal, tot i que sovint tracto de convertir-lo en una activitat productiva com a possible dinàmica per proposar a alumnes.

5. Finalment, comentar alguna de les cites.








































No comments:

Post a Comment