Sunday, October 2, 2016

MR 1617 INSO MP8 Pràctica d'Habilitats del Mediador


Titol de l'activitat: Mediem

Age:  Grup classe

Objectiu: Treballar de manera practica i gradual algunes de les habilitats específiques del mediador.

1- Presentar-se com a mediador neutral i imparcial, i assegurar el caràcter confidencial de la mediació. Agrair la presència voluntària de les parts implicades i el seu desig d'arribar a un acord.

2- Escoltar una de les versions del conflicte, practicar l'escolta activa resumint el conflicte, preguntar sobre els sentiments que el conflicte li genera a una de les parts.

3- Conferir confiança i autoestima en el client. Diferenciar entre posicions, interessos i necessitats. Demanar sobre possibles sol.lucions i suggerir d'altres.

Desenvolupament i temporització: Practicarem per parelles les primeres fases del procès de mediació de recollida d'informació, de presentació i síntesi del conflicte abans de realitzar un role-playing sencer de tot el procès de mediació: 

1. recollida d'informació 
2. "Explica'm" individual 
3. mediació, propostes i 
4. acord.

El primer pas consisteix en obtenir exemples de conflictes i els mateixos alumnes poden ser font de recursos; per la qual cosa, el formador assigna un numero o lletra aleatòria a cada alumne per controlar la realització de l'assignació i alhora preservar l'anonimat del cas. 

A partir d'aquí, cada alumne visualitzarà aquesta entrada a l'ordinador o mobil i clicarà en COMENTARI.

El seu comentari deu incloure una introducció o preliminars del conflicte, les parts implicades, el conflicte i possibles sol.lucions en aproximadament 80 paraules. Cal incloure el codi personal també.

Una vegada recollits tots els comentaris i conflictes, el docent fara un retalla i pega dels mateixos en dos grups. Els alumnes de cada classe es dividiran en dos grups A i B que faran de mediadors i mediats respectivament. 

Primerament els alumnes del grup A es presentaran, despres els alumnes del grup B una vegada han llegit previament cada cas, l'explicaran amb les seves paraules com a clients, mentre el grup A de mediadors els escolta, resumeix el conflicte i demana sol.lucions. Desprès canvien els papers. 

primera sessió: s'expliquen les habilitats comunicatives del mediador a partir de les dues diapositives següents, se'ls explica que practicarem aquestes habilitats gradualment per parelles abans de fer un role-playing sencer del procès de mediació, i se'ls demana que proporcionin exemples de conflictes.

segona sessió: una vegada el docent ha recollit els conflictes i passat a ordinador, se'ls reparteix les fotocopies corresponents i els alumnes les practiquen.

conclusió - Avaluació: es pregunta als alumnes si l'activitat ha estat util i se'ls demana que en les properes sessions faran una mediació completa.




http://es.slideshare.net/Santimagoz/e-l-mediador-santiago-miranzo-iede


Titol de la dinàmica: l’Entrevista prèvia en mediació Edat: 16 i més
Objectius: - Millorar la competència d’habilitats socials comunicatives de mediació durant l’entrevista prèvia;
- Pendre consciència de les funcions i responsabilitats del mediador;
Desenvolupament: Es fan grups de tres persones, per torns, dues persones representaran una entrevista de mediació mentre la tercera persona observa i pren nota.

Observador ____________
Mediador________________________
total
Mediat__________
Comunicació Verbal
Presentació personal 1 2 3 4 5
Agraíments 1 2 3 4 5

Característiques i procès de la mediació 1 2 3 4 5
(Voluntarietat, imparcialitat, confidencialitat)

Crea les condicions que afavoreixin la reflexió i confiança així com la transformació de les parts implicades 1 2 3 4 5

Identifica posicions, interessos i necessitats, 1 2 3 4 5

Demana per possibles sol.lucions 1 2 3 4 5

Vocabulari 1 2 3 4 5 connectors 1 2 3 4 5


Valoració general

Es creible?

1 2 3 4 5
Comunicació No-verbal
Parallenguatge
Volum 1 2 3 4 5
to 1 2 3 4 5

fluidesa (molts silencis, ús excessiu de paraules de farciment, repeticions, quequeig, pronunciacions errònies, omissions, paraules sense sentit) 1 2 3 4 5

claredat 1 2 3 4 5 velocitat/ritme 1 2 3 4 5 pauses 1 2 3 4 5

Valoració general

1 2 3 4 5
Cinèsica
El cap (amunt, inclinat, avall) 1 2 3 4 5
Expressió facial 1 2 3 4 5 (alegria sorpresa tristesa por ira rebuig)
Somriure 1 2 3 4 5 mirada 1 2 3 4 5

mans 1 2 3 4 5 palmells 1 2 3 4 5 braços 1 2 3 4 5 cames 1 2 3 4 5
postura 1 2 3 4 5
acostament/retirada 1 2 3 4 5
expansió/contracció 1 2 3 4 5

Valoració general

1 2 3 4 5
Proxèmica
Zona intima Zona Personal Zona Social Zona Pública 1 2 3 4 5

1 2 3 4 5
Escolta activa
Empatia 1 2 3 4 5
sentit del temps 1 2 3 4 5
parafrasejar 1 2 3 4 5
confirmar o aclarir 1 2 3 4 5

Valoració general

1 2 3 4 5
TOTALS ( feu les mitjanes de cada apartat avaluat)



Conclusions: t’ha ajudat aquesta dinàmica i fitxa per millorar les teves habilitats comunicatives de l’entrevista prèvia de mediació? I per entendre les funcions i responsabilitats del mediador?



Nom del Mediador

Presentació
personal i del mediat,

Agraïments
1p
Característiques i Procès de mediació

2p
Crea les condicions adequades -
PARALLENGUATGE
2p
Identifica posicions, interessos i necessitats

2p
Escolta activa i parafraseig.
CINESICA
Feedback

2p
Demana possibles conclusions


1p
TOTAL
Nom del
Mediat
És creible?
Sobre 10

1 2 3 4 5















































































































































































































































































































56 comments:

  1. El conflicte està situat a una sala de festes de sabadell.

    Les parts implicades en aqyest conflicte som dues amigues.

    El conflicte és el següent: La setmana passada, una amiga i jo, vam anar a Sabadell a una discoteca per distreu-re'ns una mica.
    A l'hora d'entrar en el recinte la meva amiga em va demanar que si li podia pagar l'entrada ja que no tenia diners, i jo possant-me en la seva pell vaig pagar-li l'entrada amb la condició de que al dia següent mel's tornés.
    Al dia següent li vaig demanar els diners de l'entrada ja que jo també vaig malament de diners, i no mel's vol tornar, quan ella i jo havíem arribat a un accord.

    Lidia Gay Quesada.
    2n INSO A.

    ReplyDelete
  2. Conflicte (Marc López Carrasco, 2n INSO A)
    En una plaça de Barcelona dues noies van tenir un conflicte, una baralla entre elles. Una de les noies és espanyola i l'altre és d'origen argentí. La noia argentina, juntament amb el seu grup d'amigues, diuen que l'altre noia la mira malament per les seves aparences, forma de vestir, arracades...etc. Van acabar discutint i van pegar-se entre elles.
    La noia espanyola diu que ella no la va mirar malament en cap moment i no volia problemes. En canvi, l'altre noia diu que la van mirar malament i fins i tot es van riure d'ella i de les seves amigues.

    ReplyDelete
  3. Dos amigos, Pepo y Mikel, están enfrentados entre si porque en un examen uno de ellos sacó mejor nota que el otro, estudiaron juntos y ambos no lograban memorizar una parte. Acordaron en poner lo mismo como respuesta, pero Pepo puso otra cosa, alega que no fue a malas y que en el último momento cambió por intuición. Mikel lleva molestó des de entonces,se siente traicionado, pues Pepo no le avisó que cambiaba la respuesta y ahora tiene mejor nota que él. Pepo no le dio mayor importancia hasta que en clase de gimnasia, Mikel le lanzó una pelota haciendo daño a Pepo, pero éste dice que no era su intención que le diera.


    Carolina Martín

    ReplyDelete
  4. El conflicte te lloc en un bloc de pisos situat en un barri petit on hi ha molta immigració, l'escola municipal, la llar d'infants i l'institut

    Les parts implicades són les persones que viuen en el segon pis i les del quart.

    El conflicte és el següent. Aquest bloc està habitat per diverses families amb fills adolescents. Cada dia, sigui l'hora que sigui, els nois i noies que viuen en el quart quan pugen les escales ho fan amb la música molt forta en el mobil, fumant, tirant escopinades i cridant. Jo, com a veina que sóc, em molesta que fassin tot aquest sorroll i que vagin embrutant les zones comunes del bloc. Demano que aquestes persones quan puguin per les escales ho facin de manera més silenciosa, o si més no que a altes hores de la nit no cridin ni possin música quan pugin les escales. I referent a fumar, doncs, que fumin però que intentin no embrutar les escales.


    Juliette Pera

    ReplyDelete
  5. Carla Aranda Gil, 2n INSO A
    El conflicte tracta sobre una parella, Angus i Martín que amb molt esforç van comprar (hipotecant la seva casa ) un local comercial i van muntar una tenda de roba . Tot anava ben fins que van començar a tenir problemes dins de la parella. Aquests conflictes van crear frecs i discussions que finalment acaben en divorci. El conflicte es fa insuportable, qui es queda la tenda de roba ?, com fer perquè tots estiguin contents?

    ReplyDelete
  6. Anabel Gómez.

    El conflicto es:
    Dos amigas entran a trabajar en el mismo trabajo, una llamada Maria comenzó un día antes, la otra llamada Lola comenzó a trabajar a la semana siguiente, gracias a Maria que habló de ella para que su amiga pudiera tener trabajo. El problema viene cuando no supera la prueba de 15 dias Maria, y la echan. Maria del cabreo que tiene le habla mal a todas sus compañeras y jefes de Lola, para que la echen a Lola y no a ella. Entonces es cuando Lola se cabrea con Maria por que dice que no es de ser buena amiga que haga eso y que si le han echado es por su mala praxis en el trabajo y que se aguante.

    ReplyDelete
  7. Ivet Guisado HernandezOctober 3, 2016 at 7:06 AM

    CONFLICTE SUPERMERCAT

    Hi ha una oferta de 2x1 en el supermercat MERCADONA, on es venen dos pernils ibèrics i només en pagues un.
    Només queda una oferta de pernils ibèrics i es el últim dia que es fa la oferta, és a dir ja no es farà més ni en portaran més. Arriben dos senyores d'uns 65 anys aproximadament i les dues volen la oferta, es posen a discutir i a insultar-se per avera quina se'l emporta. No arriben a ninguna solució perquè les dues surtin guanyant i no perdi ninguna.

    ReplyDelete
  8. CONFLICTE MÒBIL: Fa dues setmanes en Roger li va vendre al Sergi un mòbil, perquè el que tenia no li funcionava gaire bé. En Sergi va pagar 100€ pel mòbil. Porta dos dies que el mòbil li està començant a fallar i li ha demanat al Roger que li torni els diners. En Roger li ha dit que després de dues setmanes ell ja no es fa càrrec i no li vol tornar els diners.
    +

    ReplyDelete
  9. Ivette Maqueda:

    L'Albert i en Manolo son dos germans de 50 i 67 anys respectivament. Per culpa de la seva diferència d'edats, mai han tingut gaire relació. Ara, però, van diagnosticar de demència Senil a la seva mare, que está vídua desde va deu anys.
    L'Albert i en Manolo van començar a dialogar per decidir que fer o com tractar el tema. Per decisió comuna van decidir utilitzar els estalvis que va deixar el seu pare en morir per a pagar-li una residència privada ja que cap dels dos es veia capaç de cuidar-la. Dins del tracte estava inclós que ells gestionaríen els diners de las seva mare i que els utilitzaríen nomes per a les necessitats d'ella.
    Desde fa un temps, l'Albert va comjençar a notar uns moviments extranys en el compte corrent de la seva mare, i cada cop qeu li preguntava al seu germà gran, ell li deia que els estava util.litzant per a pagar els medicaments, la roba i la perruquería de la mare, però a l'hora de fer comptes, els numeros no cuadraven.
    Fa uns mesos, el Manolo va parlar amb l'Albert per a demanar-li si podía treure una suma important de diners del compte per a pagar-li, en nom de la mare, unes nosses a la seva filla gran i tot va explotar.

    Terrassa, 10 de maig del 2013

    ReplyDelete
  10. Laura Piqueras QuerolOctober 3, 2016 at 7:08 AM

    El context on està situat aquest conflicte és en un bloc de pisos.

    Les parts implicades són la comunitat de veins i un vei.

    Fa uns mesos hem vaig comprar una moto, i al parquing del meu edifici hi han moltes places de cotxe buides. Vaig estar aparcant la moto allà un parell de setmanes i no molestava a ningú. Però a la reunió de veins, hi va haver gent que es va queixar de que la moto estigues aparcada allà.


    Laura Piqueras Querol
    2ºn INSO A

    ReplyDelete
  11. CONTEXT: Fa dos messos aproximadament que treballo al forn d'un supermercat gràcies a que una amiga li va passar el meu contacte. Aquest supermercat té tendes a diferents ciutats i vaig treballar durant el primer mes vaig treballar a la tenda on estaba la meva amiga fins que em van comunicar que em cambiaran a la tenda de la meva ciutat. L'ultim cap de setmana que vaig treballar en aquella tenda, la meva amiga va agafar vacances i va venir una altra companya a cubrir-la.
    PARTS: Sara (19) Pilar (58)
    CONFLICTe: La meva companya va començar a ser autoritària amb la feina a fer i no em va ajudar amb els clients, fins que en l'últim moment em va donar una mala contestació. La setmana següent, quan la meva companya va trobar de vacances i jo ja estava a l'altra tenda la Pilar va començar a parlar malament de mi i a dir coses que no eren veritat de mi com a treballadora, cosa que em va explicar la meva amiga.

    ReplyDelete
  12. Cristina Corcoba.
    9 de gener 2016
    Escola Àngel Guimerà


    La Marta i la Marina els hi agrada un noi, l'Enric. Són amigues des de petites i la seva amistat està en perill per culpa d'aquest noi. Acudeixen al mediador de l'escola perquè volen que les hi ajudi, la Marta pensa que no canviarà d'opinió perquè li agrada molt i la Marina diu que ella es molt orgullosa però per una amiga pot renunciar a un noi perquè ni han molts.
    Parlen entre elles i arriben a la conclusió que la Marta sent per l'Enric sentiments molt forts i la Marina no, aquesta última decideix apartar-se i deixar que la Marta i l'Enric surtin junts, i el més important, que mai els separarà cap noi.
    Les dues han quedat contentes i han quedat més tard per prendré un cafè els 3.

    ReplyDelete
  13. CONTEXT:Institut Mandela
    PARTS:La Martina (13) i el Jan (14)
    CONFLICTE: La Martina va arribar fa quatre mesos com a alumna nova a l'institut Mandela sense conèixer a ningú. El Jan, que va a la seva classe, va començar a parlar-li i es van fer molt amics. La Martina sempre li ha explicat les seves coses i el Jan sempre li ha donat molt bons consells però des de fa dues setmanes els problemes de la Martina els sap tothom de la seva classe i s'estan començant a escampar per l'institut. La Martina s'ha enfadat amb el Jan perquè diu que només ha pogut ser ell, ja que ella no ha explicat els seus problemes a ningú més però el Jan diu que ell no ha dit res i que l'ofèn que la Martina dubti d'ell i l'acusi.

    Karen López.

    ReplyDelete
  14. Context: Rússia, una tarda d'octubre, feia fred al carrer i els gossos no tenien menjar. La Natasha Virkinova és una jove de 16 anys, creguda, sense sentiments i arrogant.
    L'Antonia, la seva mare sempre li fa el menjar, li fa el llit, li nateja l'habitacií i fins i tot li talla las unglas.

    Un dia l'Antonia li prepara un zakuski i aquest esta fred. La Natasha li crida i li diu que és una mala mare i llença el zakuski al terra. La Carla Bratislava de 20 anys, la germana de la Natasha plora i diu que això no pot continuar així, han de buscar una solució o si no cremarà la casa. Que podem fer com a TIS?

    ReplyDelete
  15. CONFLICTE CLASSE

    Ens trobem en una classe de 2n de batxillerat, i el professor fa grups de 4 per tal de de que els alumnes realitzin un treball. En un dels grups, es troben dos components que no es porten gaire bé per temes personals. Així doncs, es negan a treballar junts i començen a discutir. El professor els proposa parlar a hores de fora de classe per tal de solucionar el problema. Al cap i a la fi, el professor, mitjançant la mediació, fa que els dos companys de grup acabin arreglant els seus conflictes personals i puguin treballar junts en el mateix grup. Els dos surten guanyant perquè acaben solucionant els conflictes que tenien l'un amb l'altre i a més a més, poden realitzar el treball sense cap mal rotllo.

    ReplyDelete
  16. Parts implicades:
    4 amigues
    Nuria,Sofia,Gemma i Julia
    conflicte:

    Quatre amigues van quedar per anar a dinar.La Gemma i la Núria esperaven a les altres dos que tardaven al restaurant mentres es van fer fotos ,ja que aixi passaven el temps. Tot va anar bé fins quan van arriba a casa. La Núria va pujar una foto a twitter amb la Gemma . Una de les amigues la Julia es va enfada i sense donar explicació va marxa del grup que tenien i les va deixar de parlar. Llavors la Nuria li va preguntar que va passa perquè s'havia posat així ,però la Julia va començar a pegar a la Nuria. Ara estan en la teva mediació , que faries?
    Maria Medane 2INSOA

    ReplyDelete
  17. CONFLICTE: La pianista (Rubèn Gómez)
    En una comunitat de veins sorgeix un conflicte degut a que un veïna toca el piano i això molesta a la resta dels veins. En Quim, Un veí de la comunitat,ha decidit que la denunciaria si no deixaba de fer-ho i ella, per no ser denunciada i anar a la via judicial ha decidit resoldre el conflicte. La pianista diu que toca a hores legals i que ha d'ensayar un mínim de tres hores diàries per aprendre, tal comm diu el seu mestre. El veí apel·la que toca a hores molt tardies i que no el deixa dormir, desperta el seu fill i creu que tot i que hagi d'enseyar ho podria fer sense molestar a la resta.

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. CONFLICTE: La finestra
      PARTS: 2 amigues

      L'Ariadna i l'Anna estàn a la biblioteca discutint perquè L'ariadna vol que la finestra estigui oberta i l'Anna tancada, cap de les dues està d'acord a accedir. La bibliotecaria ja farta de tant escàndol s'apropa a elles i els pregunta que els succeeix. L'Ariadna explica que té calor i que vol obrir la finestra per a què entri una mica de corrent, en canvi l'Anna diu que al estar a prop de la mateixa finestra no vol que estigui oberta perque sinó amb el corrent d'aire se li volarán tots els seus papers. La bibliotecaria insisteix que molesten i que siusplau alguna de les dues es posin d'acord sinó les treurà fora de la mateixa biblioteca.

      Delete
  19. Hajar Ben Abdessadak Zoljami
    Conflicte:

    Una família té 2 fills adolescents de 14 i 16 anys i últimament s'estan comportant d'una manera que desconcertar als pares. No fan cas als seus pares, arriben molt tard a casa i mai ajuden a casa, cada cap de setmana volen sortir de festa i dissabte passat van arribar els dos fills borratxos, això ha estat impactant per als pares i han tingut una discussió molt forta, els adolescents ja no li dirigeixen la paraula als seus pares i estan desesperats, per la qual cosa pensen recórrer a un mediador per solucionar el problema.

    ReplyDelete
  20. Conflicte comunitari:

    En un edifici de cinc veïns, el veí del tercer i el del quart tenen un conflicte causat pel primer mencionat. Aquest, es dedica a posar la música a un volum excessiu durant les hores en les quals els veïns del quart es troben a casa descansant. Els veïns del quart,al principi del problema, baixen a demanar-li que baixi el volum ja que no poden descansar, i el veí al principi cedeix; tot i així, la música segueix estant molt alta. El problema perdura en el temps i el veí del tercer segueix posant la música massa alta, però ja no li baixa el volum. A més, comencen a succeir altres problemes: ratlla les bústies, deixa la porta de l'ascensor oberta per a que la resta de veïns no puguin accedir-hi, tanca la finestra del pati de llums per a que l'edifici no es ventili, deixant la porta de casa seva oberta i sortint així tota la pudor la qual es reparteix per tot l'edifici, i arribant inclús a trencar les manilles de la finestra del replà dels veïns del quart per tal de que aquests no puguin obrir la finestra. També ha tingut conflictes amb els veïns del primer, agafant les defecacions del seu gos, embolicant-les amb paper i tirant-les al pati dels del primer. Havent trucat a la policia moltes vegades i sense que ells puguin fer res, al final hi ha un dia en que la filla dels veïns del quart es troba a casa amb uns amics, els quals estan avisats de no fer xivarri per no molestar als veïns. El veí del tercer decideix pujar a la porta dels del quart i l'aporreja repetides vegades, i marxa. A partir d'aquest esdeveniment, se'l denuncia, ja que en aquells moments, la filla i els amics que es trobaven al pis eren menors, i s'arriba a judici. El veí, quan veu la gravetat de la situació, retrocedeix i demana perdó al propietari del veí del quart, i aquest li dóna una segona oportunitat, així que el procés judicial no es tira endavant. Però al cap de tres mesos, els problemes reapareixen.
    Possibles solucions:
    -mediació per arribar a un acord.
    -arbitratge

    1

    ReplyDelete
  21. En Pep és un home de 80 anys que viu en un petit poble desde fa molts anys. Sempre ha tingut molt bona relació amb els veïns, però fa uns dies que té problemes amb una família que ha vingut a viure al mateix bloc de pisos que viu ell. Aquesta família és d'orígen magrebí i per tant tenen uns costums diferents a les d'en Pep.
    En Pep explica que aquesta família deixen les escombraries a davant de casa seva, que aparquen el seu cotxe a la seva plaça de pàrquing, que fan moltes festes i que per tant fan molt soroll i no el deixen dormir. També es queixa de que quan passen per davant seu no el saluden i que són uns mal educats... La família explica que el que diu en Pep no es veritat, que ells intenten ser amables amb tothom però que ell és un home gran i racista i que s'inventa les coses.
    Una possible solució seria fer sessions de mediació entre les dues parts per tal de que arribessin a un acord i tinguessin una bona convivència.



    2

    ReplyDelete
  22. Fa un parell de setmanes, un divendres, hi havia una colla d'amics d'uns 17-19 anys a la plaça Sant Roc de Sabadell (al costat de l'Ajuntament). De cop i volta un d'ells va començar a ofegar a un altre i ningú de la colla feia res, al principi semblava que estaven "jugant" però després molta gent que es trobava a la plaça va començar a donar-se compte de que no era un joc, tot i així ningú de la colla va separar-los. El noi que estava ofegant a l'altre va aixecar-lo enlaire i el va tirar al terra amb molta força fent que el seu cap rebotés contra el terra. De cop, tota la gent que hi havia pel voltant va anar corrent a veure que havia passar, ja que el noi del terra no es movia i cap dels seus amics anava a veure com estava. Finalment van trucar a la policia i l'ambulancia, el noi del terra es va asseure i el noi que l'havia tirat va començar a preocupar-se per ell i estar tota l'estona al seu costat. Tots els de la colla deien a la gente que només estaven jugant, que estaven tots bé, però el noi al qual havien fet mal, tot i que no parlava, no semblava molt d'acord amb ells.

    Parts implicades:
    -Noi agredit: Ha tornat de vacances (després de 2 mesos) i no sap que al seu amic se li ha mort el pare. Entre broma i broma aquell dia li ha dit una expresió dolenta fent referència al seu pare i no sap perquè s'ha possat molt agressiu.
    -Noi agresor: El seu pare a mort fa unes setmanes i es troba molt suceptible amb tot el que li diu la gent, tot i que sap que no es excusa, últimament té un comportament més agressiu del normal.
    -Colla: Es trobaven al merge del problema, ja que sempre han estat molt bons amics i molts cops tenien petites baralles, però tots dos se les prenien a broma i mai sortia cap dels dos ferit.

    3

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  24. El conflicte tracta sobre una parella que viuen junts, ell en Joaquim treballa de matins, en canvi l'Aurora treballa per les tardes, els caps de setmana ell juga a padel. Aqui el conflicte el te l'Aurora ja que li agradria compartir moments amb la seva parella i fer junts altres activitats.
    L'aurora ha pensat de sortir a sopar entre setmana i trencar una mica amb la monotonia, però en Joaquim està molt cansat de treballar i de jugar a padel que prefereix dormir.
    Parts Implicades: L'Aurora i en Joaquim
    Conflicte: el conflicte és que no es veuen. i s'ha de solucionar.

    ReplyDelete
  25. CONTEXT: IES Ripollet


    La Marta i la Noelia són millors amigues des de la primària. A l'institut, formen un grup d'amigues amb la Mònica i la Núria i es fan inseparables. La Noelia comença a sortir amb el Sergi, i al cap de un any ell la deixa per començar a sortir amb la Marta. La Noelia està decebuda i dolguda i no vol que la Marta segueixi formant part del grup d'amistat. La Marta, en canvi, no vol acceptar-ho i defèn la seva relació dient que ja ho havien deixat i que ella no té cap culpa, s'han enamorat. Les altres amigues es mostren neutrals.

    ReplyDelete
  26. Gemma Peña 2n INSO B

    Conflicte veïnal entre dos pisos del mateix edifici (1r i 2n).

    Els veïns del segon són una parella jove sense fills i que treballen tots els dies de la setmana inclosos els dissabtes i diumenges però lliuren els dimarts i els dimecres. Per això com no poden celebrar les festes amb els amics el cap de setmana fan sopars entre setmanes concretament els dimarts i dimecres.

    La parella del primer acaben de ser pares de bessons i necessiten descansar i que els seus fills puguis dormir les hores que els corresponguin.

    Després de diversos intents de la parella del primer de solucionar-ho, ho exposa al president de la comunitat perquè consideren que no poden fer festes entre setmana i menys acabar-les a la matinada.

    Les parts implicades són els veïns del primer i veïns del seguit així com el president de la comunitat.

    ReplyDelete
  27. Conflicte

    L'altre dia, estava treballant com qualsevol altre. Anava una mica just de temps ja que havien arribat una massiva de cartes de Endesa. El conflicte va arribar al carrer Navarcles numero 7, quan al baixar del cotxe vaig veure un gos que s'em tirava a sobre, rapidament vaig tornar a entrar al cotxe i vaig tancar la porta. Aquell gos sortia de casa seva amb la seva propietaria. Li vaig dir a aquesta que agafes el gos que tenia que parlar amb ella.
    Amb cara d'indiferencia no es va molestar en agafar-lo, es va dirigir al seu cotxe i despres de vacilar un moment el va fer pujar.
    vaig baixar del cotxe per donar-li un full amb la normativa que diu que ha de tenir bústia i numero a la seva parcela.

    Desde l'empresa nomes han activat un protocol, l'ajuntament m'ha fet escriure una instancia i els Mossos m'han dit q si veig un gos amb actitud agressiva pel carrer que he de trucar al 112 que enviaran una patrulla.
    I doncs, que he de fer jo, com a carter que ha d'entregar les cartes diariament en aquell domicili???!

    ReplyDelete
  28. Conflicte:

    En una comunitat de veïns, resulta que hi ha un veí el qual té dos fills i quasi mai està a casa per motius de treball. El fill gran, quan no està el seu pare, es dedica a convidar amics per a posar-se a escoltar música molt alta, la qual molesta als altres veïns, i a fumar, tirant després les borilles al pati interior de l'edifici. A conseqüència d'això, la veïna del primer pis s'ha queixat posant una denúncia a la propia comunitat de veïns perque és a ella a qui li cauen les borilles. A més a més, altres veïns s'han queixat al pare del noi.

    Parts implicades:
    -Fill del veí, pare, veïna del primer pis, altres veïns.

    D

    ReplyDelete
  29. CONTEXT: Un grup d'amics i amigues compost per vuit persones, on dincs d'aquest hi ha dues parelles.

    Els nois decideixen sortir un cap de setmana de festa sense que les noies vinguin. El conflicte es crea quan les parelles d'aquests nois no volen que sortin sense elles, perquè creuen que s'els aproparàn noies. Les noies, tenen una gran discusió amb ells per whatsapp durant dues hores, on elles exposen els motius pels quals no volen que sortin, mentre que ells es mantenen en la línea de voler sortir de festa amb la resta de nois per a poder passar una bona nit.

    ReplyDelete
  30. La meva veïna del cinquè es queixa de que a casa meva posem la rentadora a la nit i no volen que posem ni la rentadora ni el rentavaixelles més tard de les 22h. Tant jo com la meva mare estem tot el dia fora de casa i arribem cap a les 22h. La roba s'ha de rentar, intentem posar-la en arribar a casa però a vegades ens és impossible posar-la més tard de les 22h. Aquesta veïna sempre s'està queixant i a nosaltres ens sap greu perquè no volem ocasionar molèsties, però no veiem cap altre remei.

    Parts implicades: la veïna del cinquè i la meva mare i jo
    Possible solució: mediació

    ReplyDelete
  31. Silvia Ortiz 2n INSO B

    Conflicte veïnal entre l'ajuntament de Vacarisses i la urbanització Torre Blanca.

    El conflicte ve donat perquè l'ajuntament vol posar nous fanals als carrers de la Urbanització Torre Blanca perquè consumeixen menys i tindràn menys despesa elèctrica i menor contaminació lumínica.

    El conflicte ve donat perquè l'ajuntament demana als veïns que paguin ells les despeses completes dels fanals.

    Els veïns econòmicament no poden permetre's aquest canvi d'il·luminació, per això es neguen a pagar pel canvi.

    Després d'haver fet moltes instàncies a l'ajuntament no s'han posat d'acord.

    Les parts implicades són, la comunitat de veïns de la urbanització Torre Blanca i l'ajuntament de Vacarisses.

    ReplyDelete
  32. Context:
    L'Angelina fa 12 anys que viu enamorada del Brad i porten 2 anys de casats. A més tenen en comú 7 fills. Aquest any l'Angelina s'ha vist afectada per un cúmul de situasions, que l'han portat a patir una anorèxia i una gran depressió que creu curar-se amb pastilles. En Brad sempre ha estat molt pendent d'ella, ja que l'Angelina és una dona molt atractiva, i sempre l'ha tractat amb gran admiració.
    L'angelina creu que en Brad treballa molt i que no esta pendent ni d'ella ni dels seus fills, a més te una manera molt dràstica per educar els nens. Tot aixó ha fet que aquesta parella no lluiti més pel seu amor. I en aquest moment tot el procès jurídic està acabant en una situació de conflicte familiar i males relacions.
    Parts implicades: Angelina, Brad i els seus 7 fills.
    Conflicte: situació jurídica de la parella.

    ReplyDelete
  33. La Paula i l'Àlex són dos amics de 20 anys els quals es coneixen des de fa uns 7 anys. Quan es van conèixer, la Paula es va enamorar d'ell però no era un amor recíproc, tot i que va estar uns 5 anys enamorada d'ell van saber diferenciar i tenir una amistat sana, amb alguns conflictes per aquest tema però sana.
    La Paula i l'Àlex són molt diferents, ella és una persona molt atenta i contínua en les seves amistats, l'agrada estar en contacte i saber com li va la vida als seus amics, recolzar-los i que sapiguen que poden comptar amb ella. En canvi, l'Àlex és una persona més pasota, més reservada en els seus problemes i li agrada que comptin amb ell però ell no acostuma a comptar amb ningú.
    Des de que la Paula va deixar d'estimar-lo com a parella, evidentment la seva conducta a canviat, ja no el busca tant ni és tant contínua, és a dir, el tracta com a qualsevol amic, però ell ho accepta i li sembla bé.
    Des de fa uns mesos la Paula nota que parlen per parlar, sense res que explicar i amb converses de besucs, parlen molt menys que abans i quasi ni es veuen. La Paula considera que el motiu és que era ella qui portava la amistat endevant i que quan va deixar d'estimar-li com a parella i va començar a comportar-se de manera més amigable, la amistat va anar a pitjor, per tant pensa que mai havia sigut una amistat veritable.
    La Paula ho va intentar parlar amb l'Àlex, però ell considerava que estaven bé, que no els hi pasava res i que tot estava perfecte. Ella va pensar que era possible que tingués raó, però va deixar de parlar-li per veure si ell s'interesava una mica, i al cap d'una setmana sense parlar ell va decidir conversar amb ella.
    La Paula li va deixar clar com se sentia i el que pensava, dient-li que ella valorava l'amistat però que considerava que era ella l'única que ho feia, ell es va ofendre i li va dir que considerava que ella estava enviant a la merda l'amistat.
    Des de llavors, els dos amics van parlant a vegades, però de manera molt superficial. La Paula nota que l'Àlex s'interesa més i que és ell qui ara la busca, però tot i això la situació segueix sent incómoda i la Paula se sent decepcionada.

    E

    ReplyDelete
  34. El conflicte es situa en un context familiar. És entre una mare i la seva filla. Els dos pares están separats des de fa temps. El pare li faltaba el respecte continuament a la mare, la insultaba, la humiliaba, la menyspreaba etc. Un bon dia va marxar de casa amb el fill més gran i la va deixar sola amb la filla petita. Durant el temps que el pare va estar fora, la mare es va dedicar a fer que la seva filla es poses en contra d’ell. Al cap d’un temps el pare va tornar a apareixer volent recuperar la relació amb elles. La mare es va negar totalment a parlar amb ell i va demanar a la seva filla que ho fes per ella. La noia va anar a parlar amb el seu pare molt enfadada i li va explicar tot el mal que li havia fet a la seva mare i a ella amb el seu comportament. El pare la va tractar molt malament, la va insultar i fins i tot li va dir que per ell ja no era filla seva. Al cap d’un temps, la mare va tornar a tenir una bona relació amb el pare. La filla no entenia com podia portar-se bé amb una persona que li havia fet tant de mal. A més, es sentia molesta perqué la seva mare intentaba que ella també tornés a tenir una bona relació amb el seu pare. Aquesta situació va desencadenar moltes discusions entre mare i filla. La mare diu que se sent culpable de la situació i la filla no veu just que hagi d’actuar sempre com la seva mare vol. Està molt dolguda amb les paraules del seu pare i es nega a tornar a parlar amb ell.

    Paula Cazorla

    ReplyDelete
  35. La Sam i l'Alex tenen 18 anys, van a segon de batxillerat i són millors amigues. Les dues han estudiat juntes desde petites i tenen molta complicitat.
    Un dia van decidir anar juntes a una discoteca que ignauguraven a les dues setmanes al seu poble.
    Un dia abans de sortir a la festa, la Sam va rebre una invitació del noi que li agradava a la discoteca i va acceptar sense pensar-s'ho dos cops i sense consultar amb l'Alex dient-li que no podia anar perque es trobava malament.
    El dia de la inauguració, l'Alex va veure a la Sam a la discoteca amb el noi i van començar una discutissió molt forta.
    Ambdues opten per anar a una mediació a resoldre el conflicte.

    Parts implicades:
    - Punt de vista de la Sam: Sempre hem sigut millors amigues l'Alex i jo i sabia desde fa molt de temps que m'agradava el Lucas. El dia que em va convidar a anar amb ell, no m'ho vaig pensar dos cops perque era la oportunitat ideal per estar amb ell i que sapiguès el que sento per ell.
    L'Alex no ho entendria això, per aquest motiu no li vaig dir res ja que s'enfadaria amb mi i em diria que sóc una mala amiga per no anar amb ella.

    -Alex: és la millor amiga de la Sam, sempre està amb ella en tot moment i s'ha decepcionat amb ella perque no li ha dit la veritat i això l'ha dolgut.


    Marta Martínez i Marina Palomas.

    ReplyDelete
  36. L'Alex i la Sam tenen 18 anys i per tant van a segon de batxillerat i son millors amigues, les dues han estudiat juntesdesde petites i tenen molta complicitat.
    un dia van decidir anar juntes a una discoteca que ignauguraven a les dues setmanes al seu poble.
    un dia abans de sortir a la festa, la Sam va rebre una invitació del noi que li agradava a la discoteca i va acceptar sennse pensar-s'ho dos cops i sense consultar amb l'Alex dient-li que no podia anar perque es trobava malament.
    el dia de l'ignauguració, l'Alex va veure a la Sam a la discoteca amb el noi, i van começar una discussió molt forta.
    Ambdues obten per anar a una mediació a resoldre el seu conflicte.

    parts implicades:

    punt de vista de l'Alex: sempre he sigut la millor amiga de la Sam i he estat amb ella en els pitjors i millors moments.
    estic molt decepcionada amb l'actitut de la Sam, no m'ho esperava d'ella. Desde sempre he sapigut que li agrada en Lucas, però en comptes de dir-me que volia sortir amb ell, m'ha mentit i això es el que realment m'ha dolgut, si m'ho hagues comentat, haguessim anat els tres junts o potser jo amb una altre amiga de la colla.

    Sam:la millor amiga de l'Alex desde petites, van juntes a tot arreu i pensava que l'Alex no entendria que volgues anar amb en Lucas i no amb ella a la discoteca, i per això no li ha dit res.

    Marina Palomas i Marta Martinez.

    ReplyDelete
  37. Conflicte:
    A la festa del barri la comissió de festes organitza cada any una sèrie de concerts nocturns, disposant d'una barra de bar mentre dura la música. Amb els diners recaudats a la barra, financien la propera festa major.
    Un dels comerciants, decideix mantenir obert el seu establiment durant els concerts, fora d'horari comercial, per tal de fer més caixa. La comissió de festes considera que el comerciant els fa competència i que s'aprofita de la festa sense col·laborar amb la comissió.

    Parts implicades:
    - Comissió de festes, comerciant, veïns del barri.

    C

    ReplyDelete
  38. En una residència de gent gran, una de les residents de 87 anys explica a les seves filles que fa algunes setmanes que les auxiliars que hi treballen li fan comentaris poc adients i no la tracten bé. No és la primera vegada que explica alguna situació semblant a les filles i aquestes, que també coneixen a la seva manera i saben que té un caràcter “especial”, estan pensant en denunciar la residència. En els altres conflictes passats, les seves filles sempre han intentat aclarir les situacions parlant amb el personal de direcció i sempre finalment tot es va acabar solucionant. Però com les queixes de la dona últimament són molt repetitives i d’altra banda hi ha hagut situacions de “deixadesa” i d’actuacions de mala praxis amb ella, fins i tot reconegudes per la residència, s’han plantejat la possibilitat de denúnciar-los. La residència té molta rotació de personal i és possible que també aquest estigui saturat de feina, i tampoc paguen molt bé.
    Plantejo aquest conflicte per tal d’evitar la denúncia i que es pugui solucionar a través de la mediació.
    Parts implicades: La dona gran i les seves filles per una banda. I per l’altra les auxiliars i l’equip directiu de la residència.
    B

    ReplyDelete
  39. (Ayoub Chmarkh)

    En una entitat social a Barcelona, hi treballen educadors socials i integradors socials. Tot i que la majoria de vegades col.laboren i treballen en xarxa, a més d'intervenir amb un mateix usuari, a vegades sorgeixen conflictes entre ells/es. No obstant mai es va califac de conflicte, fins que amb un usuari amb diversitat funcional, es va moure de lloc sense el consentiment de l'educador, per part del integrador. això va provocar el debat sobre que els integradors socials no fan falta i que només compliquen que es pugui dur a terme la seva funció. també diuen que no són veritables professionals, ja que només tenen un cicle formatiu, no com els educadors que tenen una carrera. els integradors diuen que els educadors estaven en la mateixa situació no fa gaire temps, i que ells i elles també intenten trobar el seu lloc en el camp social. Diuen que el seu també és un treball important dins del camp social. El centre ha contractat a un equip de mediadors i mediadores per intervenir entre els dos grups de professionals, determinar les necessitats i els interessos de cada grup i aconseguir un acord per tal de treballar junts i juntes per un mateix objectiu, que és la intervenció social.

    ReplyDelete
  40. El germans Lopez Juan i Eduardo tots dos majors d’edat, sempre han sigut dos germans molt units. El seu pare era un pagès que l’única possessió que tenia és la seva casa al camp. Un fatídic vint-i-cinc de Desembre els seus pares van morir un accident de transit quan anaven al sopar familiar.
    El problema va ser a l’hora de repartir la herència, ja que els seus pares no van deixar per escrit que li pertocava a cada un, per llei li es reparteixen tots els bens a parts igual.
    Per una part Juan vol que es vengui la casa i es reparteixin els diners a parts igual, a més no vol que el seu germà li compri la seva part ja que afirma que segur que després la vendrà a un preu major i es lucrarà.
    Per altra part l’Eduardo no vol vendre la casa perquè considera que es una llastima desprendre’s de la casa on es van criar, a més de poder seguir anant en vacances per desconnectar de la ciutat.
    Arriben a mediació ja que un amic seu es integrador social i els hi recomana que provin aquest forma de resolució de conflicte.

    JUAN DIEGO MOTATO

    ReplyDelete
  41. La Berta i la Anais són dos amigues que es coneixen desde petites i sempre estan juntes amb les altres dos amigues que també formen part del grup, però fa una setmana que la Berta i la Anais ja no es parlen perquè la Berta fa uns messos es va comprar unes sabates que es va possar només dos cops ja que li van una mica petites i li fan mal, llavors va pensar de vendre-las per una aplicació de segona mà que es diu Wallapop, però just quan tenia dos persones per comprar-li les sabates, la seva amiga Anais, li va dir que se las comprava ella, per tant com ella és amiga de la Berta, aquesta va decidir vendre les sabates a l'Anais i rebaixar-li el preu a la meitat del que les venia en internet. Una vegada li va pagar l'Anais les sabates, la Berta li va dir que se las emprovesi durant uns dies (una setmana) per veure si li anavèn bé i no li feien mal. Després de 2 messos l'Anais un dia va dir-li a la Berta que no s'en possava les sabates, i si les podia tornar, però la Berta li va dir que no, perquè havia passat molt de temps i els diners ja se'ls hi havia gastat. A partir d'aquí es va crear un gran conflicte ja que l'Anais li deia a la Berta que no era una bona amiga i que s'en quedés les sabates ja que no se les possava, però la Berta li va dir que ella li va fer un favor que a part de dir-li als dos compradors que tenia per internet que no, també li va rebaixar a la meitat les sabates i que ella ja no les volia.

    Ara fa una setmana que no es parlen i han decidit fer ús del servei de mediació.


    JUDIT BENABARRE

    ReplyDelete
  42. Parts implicades: pare, mare i fill
    Context: Pare i fill desde fa uns anys han començat a adonar-se que tenen caràcters molt semblants i que per tant no s’entenen bé. Arriba un punt en que la situació explota.
    Conflicte: En el moment en que la situació explota, el pare decideix deixar de dirigir-li la paraula al fill i a causa d’això, el fill comença a passar menys temps a casa. La mare intenta parlar amb els dos per separat per solucionar el conflicte però fins el moment no ho aconsegueix, el fill està disposat a parlar amb el seu pare i intenta apropar-s’hi a ell, però el pare es nega.
    H

    ReplyDelete
  43. CONTEXT: Un grup de teatre de joves d'entre 20 i 30 anys.

    CONFLICTE:
    Fa tres anys que la Mia fa teatre a un grup amb la seva cosina, la Natalia i uns quants amics i amigues més, la directora del grup a més és la mare de la Natalia, per tant tieta de la Mia.
    Ja porten 3 anys fent teatre i cada any han de decidir l'horari que sempre ha sigut un día d'entre setmana a la nit de 21:30 a 23:00h i els diumenges a la tarda ja que tots estudien o treballen i aquest horari és l'únic en el que poden assajar.

    Aquest any el grup va decidir que fins al gener només assajarien un sol dia.
    Al decidir si era entre setmana o el diumenge no es van posar d'acord fàcilment. La Natalia no vol assajar el diumenge tot i que entre setmana arribaria tard als assajos per tema d'estudis.
    La Mia i altres membres del grup tenen el mateix problema, per la qual cosa la Mia defensa que entre setmana i a la nit estaríen tots massa cansats per a assajar i no podríen complir l'hora i mitja d'horari, ja que a més a l'hora que arriben hauríen de sopar.

    Tot i això la Natalia continua sense canviar d'idea perquè insisteix que necessita els caps de setmana lliures.
    La directora proposa assajar els diumenges de 21:30 a 23:00 de la nit, ja que creu que a aquesta hora ja s'ha acabat el cap de setmana. A la Mia i a la majoria de la resta del grup els hi assembla una proposta molt bona i decideixen que l'horari sigui aquest.
    Però la Natalia decideix no canviar d'opinió i per tant abandonar el grup de teatre. Des de que això a passat la Mia sent que la relació amb la seva cosina s'ha refredat molt.
    Ja no parlen gairebé mai, ni es veuen com abans i això la fa sentir malament i qüestionar-se que hi ha algun problema entre elles.

    La Mia tot i això no s'atreveix massa a preguntar-li a la Natalia que es el que li passa, per això decideix parlar amb una mediadora per assessorar-se a fer un possible procès de mediació.
    Li explica el conflicte i li explica també que l'any passat al grup de teatre van sorgir molts conflictes per què la Mia va formar relacions d'amistad molt fortes dins el grup que semblava que a la Natalia no li agradaven massa i li feien sentir malament, però que quan ho va intentar parlar amb ella va sentir que no era del tot sincera ja que sempre que la Mia li preguntava si hi havia problemes la Natalia responia que no passava res.

    Si fosis la mediadora o el mediador que aconsellaries a la Mia?
    En un procès de mediació per a aquest conflicte cap a on s'hauria de conduir la intervenció?

    ReplyDelete
  44. F
    Aquest és un conflicte entre tres amigues:
    Tracta de tres amigues que queden moltes vegades, surten de festa, van de compres, mengen juntes.... El problema està al moment de portar el cotxe, ja que una d'elles per no agafar el cotxe prefereix anar en transport public o inclús no anar. Aixo provoca que les altres dues amigues s'enfadin i discuteixin amb elles, ja que aquesta postura només l'agafa amb elles i no la resta dels seus amics i amigues tot i que ho parlen amb ella, es repeteix diverses vegades el mateix conflicte, aixo fa que les amigues discuteixin amb ella, ja que no canvia la seva postura i pensen que es deixa utilitzar pel altre grup d'amics i no les valora a elles. La discussió comença per via WhatsApp i acaba en què ella les deixa de parlar 2 o 3 dies i torna a parlar als dies següents com si no passes res, llavors les altres dos, no ho veuen bé i li diuen quan queden en persona ella acaba marxant i cap d'elles arriba a una solució possible.

    ReplyDelete
  45. Parts implicades: una parella
    Context: són una parella que s’ha format fa poc, al principi tot bé però en un moment donat, el noi comença a sentir gelosia en el moment en el que la noia queda amb els seus amics. La noia intenta explicar-li a la seva parella la relació que té amb els seus amics i com van les quedades per fer-lo sentir més segur. Tot i això no canvia res, ell no es molesta tant però tot i això segueix sense entendre-ho.
    G

    ReplyDelete
  46. CAS Angy

    La Angy té 18 anys, està acabant batxillerat i té moltes ganes d'anar a la universitat. El seu germà Dani de 30 anys està en atur però alguna setmana li truquen per anar a treballar. La mare treballa netejant cases i fa el que pot per portar diners a casa. El pare de la Angy es diu Paco i aquest ho està passant molt malament per què pateix una malaltia crònica del cor que li ha fet entrar en una depressió molt forta. Paco rep la pensió per incapacitat i amb això difícilment arriben a final de mes. Angy vol ajudar al seu pare però ell no es deixa, no va al metge i no vol sortir de casa. El seu germà i la seva mare ja estan farts de tot i no volen saber res d'ell. Angy pateix ansietat per culpa de la situació que viu a casa i s'ha enfadat amb el seu germà i la seva mare per què diu que no s'impliquen amb el seu pare. Angy sap que hauria de treballar per ajudar a casa però ella té tantes ganes d'estudiar que pensa que si treballa no es centrarà al 100% i no arribarà a fer realitat el seu somni de ser metgessa. Amb l'ajuda de les beques pot anar pagant els estudis, però sap que si el dia de demà necessita més diners per estudiar llavors es posaria a treballar, a l'igual que si la seva família està molt molt malament, llavors també ho faria.


    Diana Ruano.

    ReplyDelete
  47. La meva familia tenim una casa que anem els caps de setmana, al costat viu una senyora que molt dels cops que pujem es queixa de que fem molt soroll i truca a la policia. El cas que va ser els més problematic va ser un dia que ens va denunciar perque deia que per culpa dels nostres sorolls el seu gos es va posar malalt, la polcia cada cop que puja ens diu que sap que nop estem fent res però que tenen la oligació de venir. El que ens preocupa es que d'aqui dos mesos anirem allà a viure i no volem tenir més problemes amb ella

    Possible solució: Mediació

    Anna Manchado

    ReplyDelete
  48. les parts implicades
    rosa, Raúl i Fernando fill de rosa,
    conflicte
    Rosa té 35 anys és d'origen xilè en arribar a Espanya va conèixer a Raúl de 40 anys també d'origen xilè es van enamorar i van decidir viure junts, passats 2 anys de viure junts rosa decideix portar al seu fill Fernando de 13 anys que viu en xile amb el seu pare exmarido de rosa perqué visqui amb ells, rosa no comunica a Fernando que té una nova relació en arribar a casa Fernando es trova amb la sorpresa que la seva mare rosa té una nova parella això fa canviar el comportament de Fernando, rosa comenta per la seva banda que el seu fill no fa cas al que li ordena que s'aquesta portant molt mal amb ella, quan rosa arriba de treballar no estan fetes les coses a casa per això li xiscla perquè arriba cansada de treballar i damunt troba que el seu fill Fernando no ha complert amb el que li ha demanat que faci no es dutxa no neteja la seva habitación i sempre aquesta menjant a pesar que el medico li ha dit que ha de fer règim perquè a pujat de pes, i sempre aquesta amb el mòbil, Fernando per la seva banda comenta que la seva mare li crida a tot moment que mai li parla bé i conversa poc amb el perquè aquesta mes temps amb Raúl diu que encara no s'acostuma que té un fill tampoc li agrada que la seva mare besi a Raúl perqué no és el seu pare sent gelosia i ràbia que la seva mare no li vol donar el codi perqué parli amb el seu pare que vol tornar-se a xile.

    esther1

    ReplyDelete
  49. L'Alícia i la Sandra són dues germanes que s'encarreguen d'atendre a la seva mare que es troba en situació de gran dependència, ella es atesa en el domicili de les seves filles. Les filles es turnen en les cures de manera que cada 3 mesos traslladen a la seva mare per atendre-la a la casa de cada una. L'Alícia i la Sandra no tenen bona relació i no es posen d'acord en la gestió dels ingressos econòmics, majoritàriament en l'ajuda econòmica que rep la mare de la llei de la dependència per estar atesa en l'entorn familiar. L'Alícia considera que com que no esta treballant ni rebent cap ajuda econòmica, no com la seva germana que treballa de mestra en una escola, té dret a rebre la totalitat d'aquesta ajuda. Per aquesta raó l'Alicia s'ha dirigit a l'Agència de Serveis Socials i Dependència per realitzar un canvi en el número de compte de manera que sigui ella la que rebi els diners al compte q ha obert amb la seva mare, figurant ella com a autoritzada i la seva mare com a titular. La Sandra al enterar-se de que la seva germana ha realitzat un canvi en el número de compte sense comptar amb ella, que també es cuidadora, va a l'Agència de Serveis Socials y de Dependència i realitza un altre canvi de número de compte on apareix la Sandra com a autoritzada i la seva mare com a titular. Al mes següent l'Alícia al veure que no l'han ingressat els diners acudeix als Serveis Socials i es dona compte que la seva germana ha canviat el número de compte. Tot això comporta una gran discussió entre elles i no hi ha manera de que es posin d'acord.
    A.

    ReplyDelete
  50. La Maria ha trencat amb el seu xicot, el Jordi. Han tingut tal discussió a l' hora del descans de l' institut que han intervingut els mediadors del cole. El Jordi diu que la Paula s' ha ficat per mig, i que ha mentit en tot. I la Maria diu que és la seva amiga i que no mentiria. La Paula li ha dit que en Jordi va intentar besar-la. El Jordi diu que és tot mentida.
    Com ho solucionem?

    2A INSO// Rodríguez

    ReplyDelete
  51. AnonymousOctober 3, 2016 at 7:15 AM
    Context: Rússia, una tarda d'octubre, feia fred al carrer i els gossos no tenien menjar. La Natasha Virkinova és una jove de 16 anys, creguda, sense sentiments i arrogant.
    L'Antonia, la seva mare sempre li fa el menjar, li fa el llit, li nateja l'habitacií i fins i tot li talla las unglas.

    Un dia l'Antonia li prepara un zakuski i aquest esta fred. La Natasha li crida i li diu que és una mala mare i llença el zakuski al terra. La Carla Bratislava de 20 anys, la germana de la Natasha plora i diu que això no pot continuar així, han de buscar una solució o si no cremarà la casa. Que podem fer com a TIS?

    Reply

    EVELYN PARRAS

    ReplyDelete